یزدفردا: سفیر ایران در مسکو مدعی است که از تابستان امسال پذیرش کارت‌های بانکی روسی در ایران آغاز می‌شود.

به گزارش یزدفردا: سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است که به‌زودی امکان استفاده از کارت‌های بانکی روسی در کشورمان فراهم می‌شود.

به نقل از «ایزوستیا» نوشته است سفارت ایران در مسکو اعلام کرده که تا ۲ ماه دیگر، امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود.

«محسن رحیمی»، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران درحال انجام است و البته بارگذاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد که این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

«میخائیل خاچاتوریان»، استادیار دانشگاه اقتصاد مسکو می‌گوید: «حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و در حوزه‌های نظیر تولید و فنی مهندسی امکان گسترش آن وجود دارد.»

وی گفت: «استفاده آزمایشی از «میرکارت» روسیه در ایران – که به‌عنوان جایگزینی برای ویزا کارت و مستر کارد از سوی روس‌ها ایجاد شده است – تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.»

موضوع پذیرش کارت‌های بانکی روسی در ایران طی سال‌های گذشته بارها مطرح شده ولی هیچ‌گاه عملی نشده است.

آخرین‌بار حدود دو سال قبل، «مهدی صفری»، معاون وقت وزیر امورخارجه ایران،‌ گفته بود که ایران به‌زودی شروع به پذیرش پرداخت‌ها با کارت‌های بانکی میر روسیه می‌کند.

«میر» یک سیستم پرداخت ملی است که براساس قانون مصوب اول مه ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده و عمدتاً از سوی شرکت‌های روسی پذیرفته شده‌ است. سیستم میر توسط سیستم پرداخت ملی کارتی روسیه که شرکتی زیر نظر بانک مرکزی این کشور است، اداره می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا